. symaskin

Är det inte meningen att man ska ha all tid i världen när man har sommarlov? Känns inte så. Det här är mitt sista sommarlov dessutom. Känns konstigt att tänka så. Sen börjar tredje året och efter det måste man vara vuxen. Eller, låtsas blir det väl snarare för min del. Riktigt vuxen blir jag nog aldrig.

Något jag hade velat ha mer tid för är symaskinen. Om det är något jag tycker är riktigt roligt är det att köpa ett tyg och sy en klänning. Eller att sy om en gammal kavaj man hittar bland lådorna i min föräldrars förråd. I sommar har jag inte sytt mer än att jag har lagat några jeans åt min storasyster och sytt in några tröjor som blivit förstora (ett problem som bara jag verkar ha?).

Men nu har jag bestämt att jag ska försöka få lite tid för gamla Betten och trä den med en hallonröd tråd och sy den där kjolen som jag har planerat sen i juni. Blir det bra kanske ni får se resultatet här sen.

Kommentarer
Postat av: Leia

Hehe, varför bli vuxen så snabbt? Man har ju faktiskt hela livet på sig :P Och att ha barnasinnet kvar är ju bara roligt.

2009-07-25 @ 17:39:59
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Ebba Lange

Grattis!

Du är med i min "Veckans-blogg" tävling. Gå in på min blogg och rösta. Man kan rösta på sig själv ;)

2009-07-25 @ 19:24:23
URL: http://bbaaw.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0